پمپ وکیوم

پمپ وکیوم استوک

امروزه با افزایش قیمت محصولات صنعتی و موانع واردات، تمایل به خرید پمپ وکیوم استوک افزایش یافته است. محصولات استوک در بازار کشور های در حال توسعه صنعتی نظیر ایران بسیار پر رونق بوده و طرفداران فراوانی دارد. اما فقط موضوع قیمت باعث پرطرفدار بودن محصولات صنعتی استوک از جمله پمپ وکیوم نیست که کیفیت نیز باعث این موضوع شده است.

پمپ کف کش pentax dv

پمپ پنتاکس

شرکت ایتالیایی پنتاکس تولید کننده انواع پمپ های خانگی، صنعتی، کشاورزی و تخصصی در صنعت آب و فاضلاب می باشد که نامی آشنا در صنعت دارد. الکتروپمپ تولیدی این شرکت هم به دلیل قدمت بالا و هم به دلیل کیفیت، دوام و تنوع بالا مورد علاقه مصرف کنندگان می باشد. حتی اگر با صنعت آب و فاضلاب آشنایی نداشته باشیم، حداقل نام پنتاکس را شنیده ایم و یا محصولات آن را دیده ایم.

دهانه پمپ آب خانگی

یکی از اجزاء بسیار مهم و تعیین کننده در قدرت پمپاژ و هد و دبی پمپ ، قطر دهانه پمپ آب خانگی می باشد . در تمامی پمپ های خانگی و صنعتی و کشاورزی، در ساختار پمپ دهانه ورودی و خروجی وجود دارد که عملیات پمپاژ از طریق آن ها انجام می شود. دهانه ورودی که به نام Inlet معروف می باشد، به منبع ورودی آب متصل شده و آب از طریق آن وارد محفظه پمپ خواهد شد.

پروانه کفکش pentax dh

اجزا پمپ آب

پمپ آب در مصارف خانگی و سبک صنعتی، دارای اجزا و قطعاتی می باشد که در بسیار از موارد شباهت ها و مشترکاتی با هم دارند. به دلیل کاربری یکسان تمامی پمپ آب علی الخصوص در موارد مصارف خانگی، قطعات این پمپ ها یکسان بوده و فقط به لحاظ سایز و ابعاد و قدرت پمپاژ با هم متفاوت هستند. به طور کلی تمامی پمپ ها فارغ از نوع کاربری ، نیاز به نیری محرکه ای برای تولید فشار و افزایش پمپاژ دارند.

کلید اتوماتیک دیجیتال

ست کنترل

ست کنترل برای کنترل پمپ آب خانگی در مصارف مرتبط و به منظور کنترل زمان روشن و خاموش شدن آن بر اساس فشار جریان ورودی می باشد. به طور کلی پمپ آب از ابزار مکانیکی است که انتقال مایعات از محلی به محل دیگر را بر عهده داشته و بعضا برای افزایش ارتفاع پمپاژ آب می باشد. اما برای کنترل میزان فشار پمپ که مصرف بالایی از انرژی برق دارند و کارکرد بدون کنترل آنها باعث افزایش مصرف و هزینه های مترتب خواهد شد، نیاز به ابزاری می باشد.

پمپ سانتریفیوژی Pentax

صدای پمپ آب خانگی

صدای پمپ آب خانگی

با رشد آپارتمان نشینی و مشکلات در آبرسانی به طبقات بالایی ساختمان های بلند مرتبه، یکی از شایع ترین مشکلات، صدای کارکرد پمپ می باشد.

معمولا در ساختمان های مسکونی واحد های طبقات پایین تر با مشکل فشار آب روبرو نمی باشند .

صدای پمپ آب خانگی

حال آنکه پمپ آب در مسیر آب وردی به ساختمان و در طبقات پایین نصب می شود تا حداکثر کارایی را داشته باشد.

با این اوصاف و با توجه به مصرف آب به صورت مستمر، روشن و خاموش شدن پمپ آب خانگی برای ساکنین طبقات پایین مشکل آفرین و آزار دهنده می باشد.

اول از همه این نکته قابل ارائه است که صدای پمپ آب خانگی در مصارف آپارتمانی اجتناب ناپذیر است.

شرکت های تولید کننده تمهیدات فراوانی برای کاهش صدای پمپ اندیشیده اند اما جز در مدل هایی خاص که هیچ صدایی ندارد در مصارف خانگی پمپ های اکثر صدا و لرزش دارند .

اما صدایی خارج از عرف نشان دهنده وجود معزل و مشکل فنی در الکتروپمپ مورد استفاده می باشد که می بایست بر طرف گردد.

دلایلی همچون کیفیت پایین پمپ ، لرزش پمپ هنگام کارکرد، وجود اشکال در قسمت های هیدرولیکی پمپ ، عدم نصب صحیح و عدم انتخاب پمپ مناسب از این موارد می باشد.

در مطالب قبلی به طور کامل توضیح دادیم که پمپ می بایست برابر نیاز ما و مشخصات مورد نیاز انتخاب و خریداری شود.

انتخاب پمپی با مشخصات پایین و بالاتری باعث ایجاد خساراتی بعضا جبران ناپذیر خواهد شد.

در این موضوع نیز در صورت انتخاب پمپ ضعیف و با هد و دبی پایین تر از مورد نیاز، فشار کاری پمپ افزایش و صدای پمپ آب خانگی نیز افزایش می یابد.

این فشار به مرور به سیم پیچ و اجزاء هیدرولیکی پمپ فشار وارد نموده و باعث افزایش صدای پمپ خواهد شد.

اما یکی از اصلی ترین و شایع ترین ایرادات مربوط به صدای کارکرد، مربوط به نحوه نصب و راه اندازی و سیستم لوله کشی آن می باشد.

عدم تراز مناسب و صحیح پمپ در زمان نصب، فاصلیه زیاد و یا بسیار کم از منبع ذخیره در صورت استفاده و قطر نامناسب لوله ها باعث ایجاد لرزش و صدا خواهد شد.

چنانچه دهانه ورودی پمپ 1 اینچ طراحی شده است می بایست قطر لوله نیز با همین میزان باشد و نیازی به نصب تبدیل نباشد.

در بسیاری موارد دهانه ورودی پمپ 1 اینچ خریداری می شود در حالیکه یک پمپ با دهانه 2/1 نیاز ما را بر طرف می نماید.

با این وصف مجبور به نصب تبدیل بوده و پمپ مجبور به تحمل فشاری بالاتر برای پمپاژ خواهد بود و نتیجتا صدای پمپ آب خانگی افزایش می یابد.

اما به عنوان راهکار، میتوان از عایق های پمپ پنتاکس برای جلوگیری و حذف لرزش پمپ و کاهش صدای کارکرد استفاده نمود.

توان پمپ فروشنده انواع پمپ آب خانگی کم صدای اصل و اوریجینال

برای خرید و سفارش انواع پمپ آب خانگی لطفا با شماره تلفن 33951365 تماس حاصل فرمایید

انواع پمپ وکیوم

در مطلب قبلی در مورد پمپ وکیوم آزمایشگاهی به طور کامل توضیحاتی ارائه شد که در این مطلب سعی در معرفی انواع پمپ وکیوم می نماییم.
در تمامی کاربری های پمپ وکیوم بسته به نوع و مدل وکیوم و نوع کاربری ، تفاوت های فراوانی وجود دارد که باعث تولید وکیوم هایی خاص خواهد شد.

پمپ وکیوم آزمایشگاهی

یکی از انواع وکیوم ها پمپ وکیوم آزمایشگاهی با کاربری در آزمایشگاه های علمی تحقیقاتی می باشد که نیاز به ایجاد خلاء وجود دارد. در مصارف آزمایشگاهی شرایطی خاص به لحاظ دما، شرایط جوی، میزان اکسیژن و … مورد نیاز می باشد که وکیوم های آزمایشگاهی یکی از ابزار مورد نیاز می باشد. برای ایجاد خلاء به صورت مصنوعی در محیط های آزمایشگاهی به دلیل عملیات خشک سازی، فیلترینگ و … به محیط های کاملا ایزوله و بسته نیز داریم.

موتور پمپ آب

موتور پمپ آب

موتور پمپ آب از انواع پمپ آب برای تامین آب مورد نیاز در کاربری های کشاورزی و جهت مکش آب از چاه های زمین های زراعتی می باشد . از این نوع پمپ آب برای زمانی که نیاز به مکش آب از حوضچه و یا مکش آب از چاه های نیمه عمیق وجود داشته باشد بهره گیری می کنیم. از آب خروجی موتور پمپ آب کشاورزی به راحتی می توان برای نیاز های آبیاری قطره ای و بارانی و زمانی که فشار آب می بایست از فشار محیط بیشتر باشد استفاده کرد.

الکتروپمپ پنتاکس pm

تفاوت پمپ خانگی بشقابی و محیطی

در مصارف خانگی همواره تامین آب با فشار متعادل و مطلوب از موار پر اهمیت در خانوار های شهری و زندگی های آپارتمانی می باشد. برای تامین آب در ساختمان های بلند و آپارتمان هایی که دارای مشکل کمبود فشار آب می باشند معمولا از پمپ آب استفاده می شود.