پمپ بشقابی خانگی

پمپ بشقابی خانگی یکی از انواع پمپ های سانتریفیوژی که به دلیل فشار پمپاژ بالا، هد بالا و صدای بسیار کم در زمان کارکرد، کاربری فراوانی در مصارف خانگی دارد .

شکل بدنه پمپ به دلیل قرار گرفتن پروانه ای نسبتا بزرگ داخل محفظه ، دایره ای بزرگ تشکیل داده است که به دلیل شباهت آن به بشقاب، به پمپ بشقابی معروف شده است .

تکنولوژی پمپ بشقابی به لحاظ پمپاژ از نوع پمپ های سانتریفیوژی با قابلیت امکان مکش آب از مخازن ذخیره آب می باشد .

پمپ بشقابی خانگی

همچنین می توان پمپ بشقابی خانگی را مستقیما به جریان آب ورودی ساختمان متصل نموده تا فشار آب را برای مصارف آپارتمانی افزایش دهد .

ویژگی های پمپ پمپ بشقابی خانگی

  • بدنه پمپ

پمپ بشقابی معمولا دارای بدنه ای دایره ای شکل با قطر زیاد به شکل یک بشقاب و معمولا از آلیاژ چدن ریخته گری شده ساخته شده اند .

  • پروانه یا Impeller

 همانگونه که اشاره شده داخل محفظه بشقابی شکل پمپ بشقابی خانگی پروانه ای از جنس باکالیت (نوریل) و یا برنجی قرار گرفته است .پروانه پمپ بشقابی خانگی

در مصارف خانگی رعایت بهداشت در آب انتقالی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل شرکت های تولیدی پروانه برنجی را به دلیل عدم جذب باکتری در دسترس قرار داده اند .

تفاوت قیمت نسبتا پایین پمپ بشقابی خانگی با پروانه برنج و باکالیت باعث می شود توصیه فروشندگان در مصارف خانگی از مروانه برنجی استفاده شود .

همچنین در صورت استفاده از پروانه های برنجی پمپ بشقابی توانایی  انتقال مایعاتی با درجه حرارتی تا 90 درجه سانتی گراد را خواهند داشت .

در صورتی که پمپ بشقابی پروانه باکالیتی توان انتقال آب یا مایعاتی نهایتا تا 50 درجه را داشته و در دمای بالاتر باعث تغییر شکل پروانه و آلوده کردن آب می شوند .

  • شافت

برای شافت شرکت ها ی تولیدی پمپ بشقابی خانگی معمولا از فولاد ضد زنگ با درجه خلوص بالا استفاده می نمایند .

استفاده از این آلیاژ به دلیل جلوگیری از خوردگی، پوسیدگی و مقاومت در برابر رطوبت با توجه به نوع کاربری الکتروپمپ بشقابی می باشد .

  • هد و دبی پمپ بشقابی خانگی

پمپ بشقابی خانگی دارای هدی بالا می باشد و به همین دلیل در مصارف خانگی آپارتمانی که تعداد طبقات بیشتر مورد نظر می باشد از آن استفاده می شود .

اما در مقابل دبی پمپ های بشقابی و حجم آب و مایعاتی که این دسته پمپ ها توان انتقال آن را دارند، پایین می باشد .

به عنوان مثال پمپ پنتاکس بشقابی CM400 تکفاز نهایتا توان انتقال میزان 18 متر مکعب آب در ساعت را تا ارتفاع 45 متر دارا می باشد.

به همین دلیل می توان از پمپ بشقابی خانگی برای آپارتمان هایی با تعداد طبقات بالاتر اما تراکم جمعیتی پایین تر استفاده نمود .

اما در مقابل پمپ جتی به دلیل ساختار متفاوت پروانه و نوع طراحی با مصرفی نسبتا بالاتر می تواند حجم نسبتا بالایی آب را در ارتفاع پایین تر جابجا نماید .

اما این مشکل پمپ بشقابی برای افزایش دبی پمپ با تولید پمپ های دو پروانه بشقابی برطرف گردیده است که دارای طراحی متفاوتی می باشند .

  • تغذیه

تغذیه پمپ پمپ بشقابی به دلیل امکان اتصال موتور های تکفاز و سه فاز هم 220 ولت برای موتور های تکفاز و هم 380 ولت برای الکتروموتور های سه فاز می باشد .

شرکت تولیدی پمپ پنتاکس پمپ بشقابی خانگی از معدود تولید کنندگان الکتروپمپ بشقابی سه فاز در بازار پمپ خانگی  می باشد .

  • قطر ورودی و خروجی

قطر دهانه ورودی و خروجی پمپ بشقابی خانگی با توجه به نوع طراحی شرکت های تولیدی پمپ آب خانگی متفاوت می باشد .

اما به طور معمول ورودی پمپ های بشقابی 2 اینچ و در خروجی قطری بین 1.25 تا 2 اینچ خواهند داشت .

شرکت های تولیدی پمپ بشقابی

پمپ بشقابی پنتاکس  Pentax  ایتالیا

یکی از برترین ، قدیمی ترین و پر تیراژ ترین شرکت های تولیدی پمپ آب پنتاکس خانگی مدل بشقابی شرکت ایتالیایی پنتاکس می باشد .

شرکت پنتاکس به عنوان معروف ترین شرکت تولیدی پمپ آب خانگی تولیدات متنوعی در این زمینه دارد که یکی از آن های پمپ بشقابی خانگی تک پروانه می باشد .

این شرکت ایتالیایی پمپ بشقابی تولیدی خود را با مدل CM در نوع تکفاز و با کد فنی CMT در نوع سه فاز تولید و به بازار عرضه کرده است .

پمپ بشقابی خانگی pentax

تمامی الکتروموتور های محرک پمپ پنتاکس بشقابی دارای سیم پیچی تمام مس می باشند که باعث دوام بالا و مصرف پایین می باشد .

استفاده از سیم پیچی تمام مس به غیر از موارد و مزایای فوق باعث شده تا پمپ بشقابی پنتاکس در برابر استارت و استاپ های مکرر مقاومت بالایی داشته باشد و مدت زمان کارکرد بالایی داشته باشد .

پمپ بشقابی ایرانی

شرکت های ایرانی فراوانی در تولید پمپ های آب خانگی فعالیت دارند که از معروفترین آنها می توان به شرکت دیزل ساز اشاره نمود .

شرکت تولیدی پمپ بشقابی خانگی دیزل ساز تحت لیسانی شرکت ایتالیایی پنتاکس تولید پمپ بشقابی را بومی سازی نموده و با کیفیت بالا تولید می نماید .

پمپ بشقابی دیزل ساز فقط در نوع تکفاز و با کد فنی DM تولید و روانه بازار مصرف ایران شده است .

پمپ بشقابی خانگی ایرانی دیزل ساز

سیاست دیزل ساز تولید پمپ بشقابی استاندارد، با کیفیت، کم کصرف و با قیمت پایین می باشد که به دلیل استفاده از موارد اولیه داخلی قیمت بسیار پایینی دارند .

اما دیزلساز بشقابی نه تنها دارای قیمتی پایین می باشد که بلکه کیفیت بالا و تطابق با استاندارد های جهانی و همچنین رعایت دقیق استاندارد های شرکت پنتاکس آنرا نضمین نموده است .

پمپ دیزلساز ایرانی بشقابی در مدل های DM 100 و DM100/1 با الکتروموتوری یک اسب و همچنین قطر ورودیو خروجی 1 اینچ تولید و به بازار داخلی عرضه شده است .

پمپ بشقابی چینی خانگی

در سالهای اخیر شرکت های چینی فراوانی با نام ها و برند های متنوع در صنعت تولید پمپ بشقابی برای مصارف خانگی وارد شده اند .

از معروفترین آن های می توان به پمپ بشقابی خانگی استریم که از کیفیت بالا ، تیراژی بسیار متعدد و همچنین قیمتی بسیار منطقی نسبت به نمونه های اروپایی برخوردار می باشد .

نام تجاری استریم Stream  حاصل تولیدات شرکت چینی تیانجین در گوانگجو می باشد که در زمنیه تولیدات صنعتی فعالیت دارد .

پمپ بشقابی خانگی چینی

شرکت تیانجین تولید انواع الکتروموتور، الکتروپمپ، کمپروسور و … را با کیفیت و تیراژی بالا انجام می دهد .

برند استریم در کشور ایران به دلیل وجود پمپ پمپ بشقابی خانگی، پمپ های جتی، خودمکشی ، انواع پمپ کفکش و لجن کش معروف شده است .

به دلیل قیمت پایین نیروی انسانی در چین، در کنار قیمت پایین پمپ آب چینی تولیدی این شرکت، کیفیت و قدرت بالای این پمپ ها مثال زدنی است .

پمپ بشقابی خانگی Stream  نیز با کد فنی SCP با ولتاژ را ه اندازی تک فاز 220 ولت در سه قدرت 0.5، 0.75  و یک اسب تولید و به بازار عرضه شده است .

قطر ورودی و خروجی پمپ بشقابی خانگی استریم برابر با یک اینچ طراحی شده است و توانایی جابجایی 75 تا 100 لیتر آب در دقیقه را خواهد داشت.

با این قدرت جابجایی این حجم آب توسط پمپ استریم بشقابی ، توان پمپاژ آب تا ارتفاعی از 18 تا 28 متر بسته به قدرت الکتروپمپ را خواهد داشت .

فروشگاه توان پمپ نماینده و وارد کنند تمامی برندهای اشاره شده فوق برای مصارف خانگی را در سبد محصولات خود ارائه می نماید .

برای دریافت اطلاعات فنی بیشتر و دانلود منوال پمپ های استریم، پمپ آب پنتاکس خانگی، پمپ ایرانی دیزلساز و … به صفحه دانلود کاتالوگ مراجعه فرمایید.

شماره تماس فروشگاه 33951365 واحد فروش توان پمپ آماده دریافت سفارشات و ارائه خدمات فنی و مشاوره ای می باشد