وکیوم روغنی تسمه ای اطلس

وکیوم روغنی تسمه ای اطلس یکی از انواع پمپ وکیوم در رسته low vacuum ها است که دارای سایزی بزرگتر و و مجموعه وکیوم از طریق الکتروموتوری با یک تسمه راه اندازی می شود .وکیوم روغنی تسمه ای اطلس

وکیوم اطلس از واردات مستقیم فروشگاه توان پمپ و پمپی بسیار اقتصادی و پر قدرت برای کاربری های صنعتی در سایز و اندازه های بالا می باشد.

در صنایع شیشه، کاشی و سرامیک و صنایعی از این قبیل، وکیوم روغنی والو به دلیل میزان وکیوم پایین تر و سایز و ابعاد کوچکتر، فاقد کارایی می باشد .

به همین دلیل یکی از راه کار های پیشنهادی استفاده از وکیوم روغنی تسمه ای اطلس می باشد که پر قدرت تر و دارای ماکزیمم وکیوم بالاتری می باشد .

به لحاظ تکنولوژی وکیوم روغنی تسمه ای تفاوتی با نوع معمولی آن ندارد و صرفا در نوع تسمه ای اتصال وکیوم به وموتور از طریق یک تسمه انجام می شود .

ساختار و ویژگی های وکیوم روغنی تسمه ای اطلس

  • دارای شاسی

تمامی وکیوم های تسمه ای به دلیل عدم کوپل مستقیم الکتروموتور و پمپ وکیوم، بر روی یک شاسی طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند .

این شاسی معمولا از جنس آهن با درجه حفاظتی بالا و مستحکم طراحی شده و از طریق تسمه های آهنی، هم الکتروموتور و هم پمپ وکیوم بر روی آن با پیچ های مورد نظر، سرار می شوند .

طبیعی است که به دلیل ساختار باز پمپ وکیوم روغنی اطلس ، صدای کارکرد بالاتر به دلیل عدم مهار و پوشش مجموعه وکیوم وجود خواهد داشت .

همچنین به دلیل استفاده از شاسی آهنی وزن مجموعه وکیوم بسیار بالاتری و دارای ابعاد و اندازه هایی بسیار بالاتر به نسبت وکیوم های روغنی معمولی می باشد .

  • قدرت وکیوم بالاتر

وکیوم روغنی تسمه ای اطلس توان ایجاد ماکزیمم وکیوم 2- 10یا 0.01 میلی بار(mbar) می باشد اما تفاوت این وکیوم با نوع معمولی در متراژ می باشد .

در نوع معمولی پمپ وکیوم روغنی، وکیوم از 1.5 تا نهایتا 20 متر توان وکیوم طراحی شده است اما به دلیل ساختار و اندازه بزرگتر وکیوم تسمه ای، این میزان به 110  متر افزایش یافته است .

مانند تمامی پمپ وکیوم موجود در بازار، وظیفه اصلی وکیوم تسمه ای روغنی اطلس نیز رساندن خلاء به صفر مطلق می باشد که اطلس توانایی ایجاد خلاء تا محفظه هایی به ابعاد 110 متر را به عدد نزدیک به صفر انجام می دهد .

با این میزان متراژ بالای وکیوم ، استفاده از نوع تسمه ای پمپ وکیوم در صنایع شیشه و سرامیک سازی بسیار تسهیل گشته است .

  • تعمیر و نگهداری آسان

به لحاظ تعمیر و نگهداری به دلیل ساختار بسیار ساده و طراحی آسان، عیب یابی وکیوم روغنی تسمه ای اطلس بسیار ساده و آسان می باشد .

همچنین دسترسی به محفظه روغن و امکان مشاهده گیج روغن در وکیوم اطلس براحتی امکانپذیر می باشد که باعث افزایش طول عمر وکیوم می شود .

در صورت اسیب رسیدن به تسمه به دلیل مرور زمان و یا حرارت و گرما، براحتی خرابی تسمه قابل مشاهده بودده و تعویض آن به سادگی توسط کاربر انجام خواهد شد .

  • نصب و راه اندازی ساده

امکان نصب و راه اندازی وکیوم تسمه ای روغنی  اطلس به سادگی و صرفا از طریق اتصال ورودی پمپ در به محفظه مورد نظر ، با اتصال جریان برق، وکیوم عملیات خلاء را آغاز می نماید .

ورودی از طریق اتصال فلنچ و لوله های Inlet به خروجی محفظه به سادگی انجام شده و تخلیه گاز و خلاء را به انجام می رساند .

در کل می توان گفت وکیوم تسمه ای روغنی اطلس نوعی کاملا صنعتی از پمپ وکیوم می باشد که در کاربری هایی که نیاز به حمل و نقل وکیوم وجود ندارد و علاوه بر این میزان متراژ بالای وکیوم مورد نظر می باشد، مناسب است .

صدای کارکرد بالا، آلودگی بالاتر به نسب وکیوم روغنی معمولی، عدم وجود فیلتر، مصرف به نسبت بالاتر به دلیل استفاده از الکتروموتور با قدرت بالاتر از معایب وکیوم تسمه ای می باشد .

اما در کنار تمامی موارد اشاره شده، قدرت بالا، سادگی نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری آسان و امکان تخلیه و جداسازی گاز ها در حجمی بالاتر و مدت زمانی کوتاهتر از مزایای آن می باشد .

توان پمپ وارد کننده و فروشنده پمپ وکیوم روغنی تسمه ای اطلس از 28 تا 110 متر تکفاز با امکان ارسال به سراسر ایران .