تعمیر پمپ آب

تعمیر پمپ آب امروزه با توجه به افزایش قیمت پمپ در انواع خانگی ، کشاورزی کفکش و شناور از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما آیا پمپ تعمیری امکان کارکرد درست و بازدهی بالایی پس از تعمیر خواهد داشت و ارزش هزینه بابت هزینه تعمیر مقرون به صرفه است ؟

به طور کلی در تمامی الکتروپمپ ها ، دو بخش مکانیکی و الکتریکی شامل الکتروموتور و مجموعه پمپ می باشد که هر یک ممکن است دچار ایراد باشند .تعمیر پمپ آب

در سری پمپ آب خانگی ، به دلیل استارت و استپ های فراوان الکتروموتور در پمپ خانگی، مجموعه الکتروموتور و سیم پیچ مستهلک خواهد شد .

یا به دلیل قطع جریان آب ورودی پمپ و عدم نصب منبع ذخیره، پمپ به صورت خشک کار کرده و دچار آسیب جدی به سیم پیچ خواهد شد.

یکی دیگر از عیوب شایع در مصارف شهری پمپ آب خانگی ، نوسانات ولتاژ ورودی می باشد که باز هم به مجموعه سیم پیچ آسیب وارد می سازد .

در این موارد سیم پیچی مجدد توسط تعمیر کاران انجام می شود که امروزه با توجه به افزایش قیمت سیم مسی قیمت تعمیر پمپ آب بالا خواهد بود .

همچنین عدم محاسبه درست سیم پیچ در موارد تعمیر آن باعث افت کارکرد و افزایش مصرف و آسیب مجدد به سیم پیچ خواهد شد .

اما در بسیار موارد به دلیل رسوب آب قسمت های پمپ دچار مشکل جدی می شوند که با تعویض آن ها می توان از پمپ مجدد استفاده نمود .

به عنوان مثال در صورت استفاده از پمپ پروانه باکالیتی، در صورت استفاده طولانی مدت ، پروانه با حرارت و رسوب آب دچار خوردگی شده و آسیب می بیند .

با این خرابی پروانه حالت ایجاد جریان گردابی خود را از دست داده و هد و دبی پمپ به شدت کاهش می یابد .

در این حال تعویض پروانه پمپ به راحتی توسط سرویس کار انجام شده و پمپ به حالت اولیه باز خواهد گشت .

تعمیر پمپ آب در مواردی با تعویض سیل مکانیکی و باصرف هزینه ای معقول و منطقی انجام خواهد شد .

در این موارد از قسمت اتصالی پمپ به الکتروموتور نشتی آب وجود خواهد داشت که کارکرد پمپ را دچار خلل خواهد کرد.

در این مورد نیز در زمانی کوتاه توسط سرویس کار یک سیل مکانیکی جایگزین قبلی شده و پمپ را به مسیر کارکرد صحیح به مدار بازخواهد گرداند .

سیل مکانیکی نیز در اثر مرور زمان و خوردگی در اثر مجاورت با مایعات و یا در محیط های گرم قرار گرفتن دچار خشکی شده و باید تعویض گردند .

بلبرینگ ها نیز با توجه به کارکرد تقریبا شبانه روزی دچار ایراد شده و باید در زمانی که صدای کارکرد الکتروپمپ زیاد می شود ، تعویض شوند .

شافت الکتروپمپ نیز در صورت عدم استفاده از مواد اولیه مرغوب به دلیل مجاورت مستقیم با مایعات دچار زنگ زدگی شده و با سرویس و آبکاری تعمیر می شود .

در تمامی موارد یاد شده تعمیر پمپ آب از طریق سرویس کاران مجرب انجام می شود که در برخی موارد با هزینه ای اندک پمپ احیا خواهد شد .

اما در حرحله اول انتخاب محصولات با کیفیت اصلی از قبیل پمپ آب پنتاکس اصلی حتی با هزینه ای بالاتر مورد توصیه ما می باشد .

در صورت استفاده از محصولات اصلی و برخوزد با یکی از موراد یاد شده، توصیه ما به استعلام قیمت تعمیر پمپ آب قبل از انجام و مقایسه با نمونه آکبند موجود در بازار می باشد .

فروشگاه توان پمپ فروشنده انواع پمپ پنتاکس ، استریم و پمپ آب ایرانی دیزل ساز با خدمات پس از فروش .

برای خرید و سفارش محصولات ما لطفا با شماره تلفن 33951365 تماس حاصل فرمایید